woensdag 20 juli 2011

En weer 75km op de pedalen

Aanvankelijk was het mijn bedoeling om een bezoek aan het Von Gimbornpark (een arboretum bij Doorn) te brengen, maar aangezien er entree betaald diende te worden en ik geen geld bij me had, zat dat er niet in.
Ik heb dus vooral op de fiets gezeten, slechts af en toe even de benen gestrekt. Een openbaring tijdens de route voor mij was de omgeving van Langbroek, vanwege de vele middeleeuwse kastelen in die omgeving.
De route:

Hieronder een aantal foto's die ik onderweg nog heb gemaakt.
Het Amsterdam-Rijnkanaal in Nieuwegein:

De gemeente Houten mag dan wel de titel "Fietsstad van 2008" dragen, maar voor een eerste bezoek vond ik het maar een doolhof waarbij het lastig was om de uitgang te vinden. Hieronder het bruisende hart van Houten:

De fruitbomen hangen vol rijpende vruchten:

Door het aardige dorpje Werkhoven:

Nog even kijken bij Kasteel Sterkenburg:

Een beeldend kunstenaar in Langbroek:

Langs Huis Doorn:

En door Driebergen, Zeist en Bunnik terug door Utrecht naar huis. Ergens in Kanaleneiland kwam ik nog deze oude bewegwijzering tegen:

Ook al scheen de zon niet al te uitbundig, het bleef droog en de wind stelde weinig voor. Een lekker tochtje. Nu even de echte mannen in de Alpen aanschouwen!

1 opmerking:

de vogelaar zei

Hi Bernie,

blijf ons verrassen met mooie en bijzondere plaatsen/routes.

Liefs paps en mams